gototopgototop
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Kamil o sobie

Gdy 2 miesiące temu leżałem na ulicy po wypadku czołowym na skuterze miałem różne myśli - wszystko przepadło.. nie pojadę.. znowu marzenia zostaną nie do spełnienia.. Myślałem wtedy dużo o Justynie Kowalczyk, o tym jak złamała nogę i mimo wszystko wygrała, we łzach i z uśmiechem na twarzy. Nie było takich wielu, którzy w tamtym momencie dalej wierzyli, że pojadę i będę latał.

Wczoraj wróciłem z miesięcznej tułaczki po Europie. Zaczęło się od Slalomowych Mistrzostw Europy, na których lecąc równo doleciałem do 5 miejsca w klasyfikacji indywidualnej, a dzięki Piotrowi Fickowi i Andrzejowi Malkuszowi udało się wycisnąć srebrny medal w sztafecie. Jako wisienka na torcie klasyfikacja narodowościowa - polscy piloci są najlepsi w slalomach - złoto dla nas.
To wszystko było jak sen, wszystko jak w zegarku, żadnych problemów mimo otwartej rany na nodze i upału - gdy ruszyliśmy dalej byłem najszczęśliwszym człowiekiem na naszej półkuli. Pomyślałem, że przy takich brakach w treningu jest to najnormalniej niemożliwe.
Następnie udaliśmy się na Węgry. Miałem plan by na Klasycznych Mistrzostwach Świata pomóc drużynie w najsilniej obsadzonej klasie PF1 swoimi umiejętnościami ze slalomów i szybkością. Sytuacja rozwinęła się dynamicznie, poleciałem "japończyka" i zdobyłem rekord - szczęście trwało krótko bo okazało się, że task został skasowany. Niemniej jednak wiedziałem, że coś mogę poprawić a organizator obiecał powtórzyć task. W powtórce było jak w bajce, wszystkie zakręty dokładnie zaplanowane i wykonane - rekord świata - 38.1 s, który przebija poprzedni o 10 sekund!! (każdy kto lata slalomy wie ile to jest). Drugi na slalomie Ficek ma do mnie 2 sekundy a trzeci Mateos 4. Pierwszy raz w życiu wygrywam task na MŚ i moje szczęście nie ma końca. Nagle organizator wymyśla szybko-wolno i oczy przecieram ze zdziwienia - kolejna wygrana. Pomyślałem wtedy, że to już przesada i zaraz pęknę jak bańka mydlana zerując jakiś task - nic bardziej mylnego - do końca zawodów udało się utrzymać fason i przywozić punkty tak jak trzeba. Pamiętne 14 godzinne liczenie wyników zabrało mi trochę zdrowia, nie byliśmy do końca pewni czy się uda ale...  o 23.30 byłem już pewien - najlepszy polski wynik w klasycznych zawodach FAI category 1 w najliczniejszej klasie PF1 stał się historią, mogę dumnie powiedzieć, że jestem pierwszym polakiem, który tego dokonał.

Podsumowując miesięczną nieobecność:
- 5-ty indywidualnie na ME slalomowych we Francji
- srebro w sztafecie na ME slalomowych we Francji
- złoto w narodowościówce na ME slalomowych we Francji
- brąz indywidualnie na MŚ klasycznych na Węgrzech
- srebro drużyny PF1 na MŚ klasycznych na Węgrzech
- złoto w narodowościówce na MŚ klasycznych na Węgrzech
- rekord świata w Slalomie Japońskim (38.1 s)

I dziś siedzę i tak sobie myślę, że Justyna Kowalczyk dała mi wiarę w sukces.

Dziękuję szczególnie Zosi, która tam była i trzymała mnie za rozedrganą w stresie przedstartowym rękę i głowę.
Moim Rodzicom, za to, że nauczyli mnie tak świetnie latać.
Firmie PARAELEMENT za techniczne wsparcie wyniku - Andrzej Kalestyński jest wielki.
Firmie Dudek Paragliders za najszybszego snejka na świecie!
Witkowi Surgielowi za najlepsze na świecie śmigła Vetec
Całej ekipie Paramotor Team Poland za wsparcie - bez atmosfery nie ma wyników
Grześkowi Adamskiemu za świetne spawy.
Wszystkim, którzy przez cały ten miesiąc wspierali mój mental i sprawili że się udało, między innymi:  Leszek Mańkowski, Krystyna Mańkowska, Mateusz Przęczek Pan Sajmon Dorotka Surgiel Marcin Bernat Robert Paluch Krzysiek Bednarski, Maria Nocoń Agnieszka Nocoń Braciach z Bratową, cały Fort i wielu wielu innych, którzy wiedzą, że są bardzo Ważni!

Kamil Mańkowski

Nasi_na_Wgrzech


1453335_905914676088932_5976426526749840289_n

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

Gdzie szkolimy?

W związku  ze zmianą koncepcji użytkowania lotniska w Pobiedniku Wielkim przez Aeroklub Krakowski, od nowego sezonu 2019 będziemy operowali na lądowisku w Strzelcach Małych, gminie Szczurowa. Dla krakusów oznacza to niestety większą odległość do przebycia, ale jest to jedyne miejsce, gdzie można latać za wyciągarką. Plus jaki posiada lądowisko, to brak ograniczeń wysokościowych, czyli możliwe jest latanie termiczne i przeloty.

Lądowisko użytkowane jest przez motoparalotniarzy, motolotniarzy a w weekendy będą wykonywane skoki tandemowe. To wszystko jednak nie wpłynie na naszą sprawnośc organizacyjną. Niestety w pierwszym sezonie nie bedziemy dysponować taką bazą logistyczną jak w Pobiedniku. Mam nadzieję, że nie zrazi to jednak prawdziwych lotników i dalej wszyscy cieszyć się będziemy uprawianiem naszego ulubionego sportu.

Poniżej zamieszczam opis lądowiska:

Status

Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N50°07'07.6" E20°36'09.0"
Elewacja / Elevation
578 ft
RWY
029/209 (03/21), 700 x 50 m, N50°07'07.6" E20°36'09.0"

Pas trawiasty. Hangar we wsi przy szosie - ok.400 m na zachód od drogi startowej. Kierunek drogi kołowania 115/195.

strzelce-male-szczurowa
strzelce-male-szczurowa-2
Więcej...

Podstawy

Szkolenie paralotniowe opiera się o II etapy:

I ETAP - podstawówka paralotniowa, teoria, nauka opanowania paralotni, 20 lotów za wyciągarką.

II ETAP - doskonalenie umiejętności do świadectwa kwalifikacji pilota paralotni, teoria, 10 lotów za wyciągarką.

II ETAP - wyjazd zagraniczny w okolice Bassano del Grappa (Włochy), co najmniej 10 lotów z górskich startowisk, szkolenie kończy się  egzaminem na  ŚK PGP.

PPG  - program szkolenia z napędem w zależności od poziomu zaawansowania pilota zakłada naukę obsługi napędu, starty i lądowania oraz nalot w obecności instruktora około 3 - 10 godzin.

SPRAWDŹ TAKŻE: CENNIK TERMINY ZGŁOSZENIE

Szkolenia przeznaczone są dla wszystkich spełniających warunki:

  • ukończone 18 lat, lub  15 lat i zgoda prawnych opiekunów na uprawianie paralotniarstwa
  • posiadanie ważnego dowodu osobistego
  • wykształcenie co najmniej podstawowe
  • wpłata zaliczki w postaci 20% ceny szkolenia na konto szkoły

Miejsca szkoleń:

Lądowisko w miejscowości Strzelce Wielkie, gmina Szczurowa. W pierwszy dzień kursu zajęcia rozpoczynaja się o godzinie 9.00

  • Bassano del Grappa (Włochy) - Montegrappa AirPark (WIĘCEJ)

Zakwaterowanie

Niestety nie dysponujemy miejscami noclegowymi. Potrzebujący muszą sobie zabezpieczyć zakwaterowanie we własnym zakresie.

Kadra szkoleniowa

Instruktorami szkolenia są Leszek Mańkowski, Szymon Gajda i Maciek Kopacz a także Roman Boratyn.

Więcej...

I, II, III Etap szkolenia

Co czeka Cię w naszej szkole paralotniowej? Jak przebiega proces szkolenia? Zobacz też w zakładce terminy szkoleń!

Zajęcia rozpoczynają się przeważnie w poniedziałek, na lądowisku w Strzelcach Wielkich, gmina Szczurowa,  wykładem z zasad lotu – wszak przyszły pilot wiedzieć musi jak „toto” lata. Po wykładzie rozpoczyna się część praktyczna zajęć, przeprowadzana na łące w czasie której uczymy obsługi paralotni oraz startu. Rozpoczyna się ona od rozłożenia sprzętu i przygotowania paralotni do lotu.

Więcej...

Szkolenie PPG

Szkolenie z napędem PPG prowadzi instr. Szymon Gajda i Leszek Mańkowski

Szkolenie prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego

Korzystając z doświadczenia, posiadamy bardzo dobre rozeznanie szybko rozwijającego się rynku napędów PPG w Polsce. Mogą państwo liczyć na rady związane z zakupem sprzętu, a dzięki szerokim kontaktom możemy zaoferować sprzęt najlepszych marek w branży. Firmy, które reprezentujemy, podobnie jak my, pragną zapewnić klientowi maksymalny poziom zadowolenia.

Napędy PPG:

  • Per il Volo Miniplane TOP 80 ABM oraz PSF
  • Techno Fly

Paralotnie PPG:

  • Dudek Paragliders NEMO XX i Nemo 4
  • Dudek Paragliders UNIWERSAL
  • Dudek Paragliders NUCLEON

Wymagania: ukończony I-szy Etap szkolenia paralotniowego za wyciągarką lub przeszkolenie w startach za wyciągarką.

Więcej...

Wyjazdy zagraniczne

Aktualnie, ze względów niezależnych nie organizujemy wyjazdów zagranicznych aż do odwołania!

 

Szkoła Latania Rekreacyjnego AEROKRAK oferuje zagraniczne wyjazdy szkoleniowe w okolice Bassano del Grappa. Posiadamy kontakty na miejscu pozwalające zorganizować szkolenie w jak najbardziej sprawny i przystępny sposób oraz ogromny zasób wiedzy o warunkach atmosferycznych i ich zmienności, którą pozyskaliśmy szkoląc w tym rejonie już od 1995 roku. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów szkolenie prowadzi dwóch instruktorów, na starcie i lądowisku. Od kilku lat współpracujemy podczas wyjazdów ze szkołą Beskid-Paragliding. Malownicze okolice masywu Montegrappy wspaniale nadają się do nauki wykorzystywania prądów termicznych oraz podstawowych zlotów. Miejsce to znane jest także z ciekawych terenów przelotowych, a pizzeria Antica Abazzia stojąca zaraz przy kempingu, jest podobno najlepszą w regionie. 

Rodzaje usług:

  • II ETAP - 1800 zł - 10 lotów szkolnych (przewyższenie 500-1200 m n.p.m), teoria, egzamin na ŚK* (płatny oddzielnie na konto ULC), transport
  • III ETAP - 1800 zł* - transport, opieka instruktorska, teoria (ukończenie kursu dopiero po wylataniu 20h)
  • PILOT - 1000 zł - transport

Co zawiera cena (II ETAP):

  • transport Szczyrk-Semonzo oraz kursy na startowiska (OPEL VIVARO 2.5 Klimatyzowany)
  • ubezpieczenie OC, KL
  • sprzęt (paralotnia, uprząż, kask, radio)
  • FLYCARD (lokalne pozwolenie na latanie)
  • opieka 2 instruktorów (teoria+praktyka)

Czego cena nie zawiera:

  • zakwaterowania (Camping Santa Felicita 8,5 euro / os)
  • wyżywienia (Restauracja Antica Abazzia ok. 10 euro / posiłek)
  • wyjazdów turystycznych w przypadku załamania pogody

W Praktyce:

  1. Aby zapisać się na szkolenie zarejestrować się i wykupić kurs TUTAJ
  2. Ilość miejsc ograniczona do 6/turnus.
  3. W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, numer dowodu osobistego, adres zamieszkania, oraz nr ŚK pilota paralotni lub ukończony Etap szkolenia w przypadku ucznia - pilota, jeśli potrzebny jest sprzęt, również wagę i wzrost
  4. Dzień wyjazdu, zwykle niedziela - zbiórka w Podolanach o 4.00 rano - 6.00 rano w Szczyrku.
  5. Poniedziałek-Piątek - wykonywanie lotów zgodnie z programem kursu.
  6. Piątek - egzaminy teoretyczny i praktyczny
  7. Sobota - Powrót

Sprawdź który termin Cię interesuje: KLIKNIJ TU!


 Ważne!!!

W opłacie podanej dla pilota ze świadectwem kwalifikacji nie jest zawarta opłata za opiekę instruktorską i szkolenie do Etapu III-go, czyli karty IPPI-IV. Posiadanie ŚK bez IPPI-IV /co wiąże się z min. 20-to godzinnym nalotem/ nie uprawnia we Włoszech do samodzielnego wykonywania lotów bez nadzoru instruktora. Tak więc, uczestnicy posiadający ŚK, a nie posiadający karty Para Pro IPPI-IV, wnoszą opłatę jak uczniowie piloci! Opłata 1000 zł dotyczy tylko posiadaczy IPPI-IV, ale oni wykonują loty samodzielnie na własną odpowiedzialność.

Więcej...
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak


Aktualności Aerokrak - RSS

Aktualności Aerokrak RSS