gototopgototop
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Kamil o sobie

Gdy 2 miesiące temu leżałem na ulicy po wypadku czołowym na skuterze miałem różne myśli - wszystko przepadło.. nie pojadę.. znowu marzenia zostaną nie do spełnienia.. Myślałem wtedy dużo o Justynie Kowalczyk, o tym jak złamała nogę i mimo wszystko wygrała, we łzach i z uśmiechem na twarzy. Nie było takich wielu, którzy w tamtym momencie dalej wierzyli, że pojadę i będę latał.

Wczoraj wróciłem z miesięcznej tułaczki po Europie. Zaczęło się od Slalomowych Mistrzostw Europy, na których lecąc równo doleciałem do 5 miejsca w klasyfikacji indywidualnej, a dzięki Piotrowi Fickowi i Andrzejowi Malkuszowi udało się wycisnąć srebrny medal w sztafecie. Jako wisienka na torcie klasyfikacja narodowościowa - polscy piloci są najlepsi w slalomach - złoto dla nas.
To wszystko było jak sen, wszystko jak w zegarku, żadnych problemów mimo otwartej rany na nodze i upału - gdy ruszyliśmy dalej byłem najszczęśliwszym człowiekiem na naszej półkuli. Pomyślałem, że przy takich brakach w treningu jest to najnormalniej niemożliwe.
Następnie udaliśmy się na Węgry. Miałem plan by na Klasycznych Mistrzostwach Świata pomóc drużynie w najsilniej obsadzonej klasie PF1 swoimi umiejętnościami ze slalomów i szybkością. Sytuacja rozwinęła się dynamicznie, poleciałem "japończyka" i zdobyłem rekord - szczęście trwało krótko bo okazało się, że task został skasowany. Niemniej jednak wiedziałem, że coś mogę poprawić a organizator obiecał powtórzyć task. W powtórce było jak w bajce, wszystkie zakręty dokładnie zaplanowane i wykonane - rekord świata - 38.1 s, który przebija poprzedni o 10 sekund!! (każdy kto lata slalomy wie ile to jest). Drugi na slalomie Ficek ma do mnie 2 sekundy a trzeci Mateos 4. Pierwszy raz w życiu wygrywam task na MŚ i moje szczęście nie ma końca. Nagle organizator wymyśla szybko-wolno i oczy przecieram ze zdziwienia - kolejna wygrana. Pomyślałem wtedy, że to już przesada i zaraz pęknę jak bańka mydlana zerując jakiś task - nic bardziej mylnego - do końca zawodów udało się utrzymać fason i przywozić punkty tak jak trzeba. Pamiętne 14 godzinne liczenie wyników zabrało mi trochę zdrowia, nie byliśmy do końca pewni czy się uda ale...  o 23.30 byłem już pewien - najlepszy polski wynik w klasycznych zawodach FAI category 1 w najliczniejszej klasie PF1 stał się historią, mogę dumnie powiedzieć, że jestem pierwszym polakiem, który tego dokonał.

Podsumowując miesięczną nieobecność:
- 5-ty indywidualnie na ME slalomowych we Francji
- srebro w sztafecie na ME slalomowych we Francji
- złoto w narodowościówce na ME slalomowych we Francji
- brąz indywidualnie na MŚ klasycznych na Węgrzech
- srebro drużyny PF1 na MŚ klasycznych na Węgrzech
- złoto w narodowościówce na MŚ klasycznych na Węgrzech
- rekord świata w Slalomie Japońskim (38.1 s)

I dziś siedzę i tak sobie myślę, że Justyna Kowalczyk dała mi wiarę w sukces.

Dziękuję szczególnie Zosi, która tam była i trzymała mnie za rozedrganą w stresie przedstartowym rękę i głowę.
Moim Rodzicom, za to, że nauczyli mnie tak świetnie latać.
Firmie PARAELEMENT za techniczne wsparcie wyniku - Andrzej Kalestyński jest wielki.
Firmie Dudek Paragliders za najszybszego snejka na świecie!
Witkowi Surgielowi za najlepsze na świecie śmigła Vetec
Całej ekipie Paramotor Team Poland za wsparcie - bez atmosfery nie ma wyników
Grześkowi Adamskiemu za świetne spawy.
Wszystkim, którzy przez cały ten miesiąc wspierali mój mental i sprawili że się udało, między innymi:  Leszek Mańkowski, Krystyna Mańkowska, Mateusz Przęczek Pan Sajmon Dorotka Surgiel Marcin Bernat Robert Paluch Krzysiek Bednarski, Maria Nocoń Agnieszka Nocoń Braciach z Bratową, cały Fort i wielu wielu innych, którzy wiedzą, że są bardzo Ważni!

Kamil Mańkowski

Nasi_na_Wgrzech


1453335_905914676088932_5976426526749840289_n

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

Gdzie szkolimy?

Strona w budowie. Przepraszamy!

Więcej...

Podstawy

Szkolenie paralotniowe opiera się o II etapy:

I ETAP - podstawówka paralotniowa, teoria, nauka opanowania paralotni, 20 lotów za wyciągarką.

II ETAP - doskonalenie umiejętności do świadectwa kwalifikacji pilota paralotni, teoria, 10 lotów za wyciągarką.

II ETAP - wyjazd zagraniczny w okolice Bassano del Grappa (Włochy), co najmniej 10 lotów z górskich startowisk, szkolenie kończy się  egzaminem na  ŚK PGP.

PPG  - program szkolenia z napędem w zależności od poziomu zaawansowania pilota zakłada naukę obsługi napędu, starty i lądowania oraz nalot w obecności instruktora około 3 - 10 godzin.

SPRAWDŹ TAKŻE: CENNIK TERMINY ZGŁOSZENIE

Szkolenia przeznaczone są dla wszystkich spełniających warunki:

  • ukończone 18 lat, lub  15 lat i zgoda prawnych opiekunów na uprawianie paralotniarstwa
  • posiadanie ważnego dowodu osobistego
  • wykształcenie co najmniej podstawowe
  • wpłata zaliczki w postaci 20% ceny szkolenia na konto szkoły

Miejsca szkoleń:

W trakcie ustalania.

Zakwaterowanie

Niestety nie dysponujemy miejscami noclegowymi. Potrzebujący muszą sobie zabezpieczyć zakwaterowanie we własnym zakresie.

Kadra szkoleniowa

Instruktorami szkolenia są Leszek Mańkowski, Szymon Gajda i Maciek Kopacz a także Roman Boratyn.

Więcej...

I, II, III Etap szkolenia

Co czeka Cię w naszej szkole paralotniowej? Jak przebiega proces szkolenia? Zobacz też w zakładce terminy szkoleń!

Zajęcia rozpoczynają się przeważnie w poniedziałek,, wykładem z zasad lotu – wszak przyszły pilot wiedzieć musi jak „toto” lata. Po wykładzie rozpoczyna się część praktyczna zajęć, przeprowadzana na łące w czasie której uczymy obsługi paralotni oraz startu. Rozpoczyna się ona od rozłożenia sprzętu i przygotowania paralotni do lotu.

Więcej...

Szkolenie PPG

Szkolenie z napędem PPG prowadzi instr. Leszek Mańkowski

Szkolenie prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego

Korzystając z doświadczenia, posiadamy bardzo dobre rozeznanie szybko rozwijającego się rynku napędów PPG w Polsce. Mogą państwo liczyć na rady związane z zakupem sprzętu, a dzięki szerokim kontaktom możemy zaoferować sprzęt najlepszych marek w branży. Firmy, które reprezentujemy, podobnie jak my, pragną zapewnić klientowi maksymalny poziom zadowolenia.

Napędy PPG:

  • Per il Volo Miniplane TOP 80 ABM oraz PSF
  • Techno Fly

Paralotnie PPG:

  • Dudek Paragliders NEMO XX i Nemo 4
  • Dudek Paragliders UNIVERSAL
  • Dudek Paragliders NUCLEON

Wymagania: ukończony I-szy Etap szkolenia paralotniowego za wyciągarką lub przeszkolenie w startach za wyciągarką.

Więcej...

Wyjazdy zagraniczne

Aktualnie, ze względów niezależnych nie organizujemy wyjazdów zagranicznych aż do odwołania!

 

Szkoła Latania Rekreacyjnego AEROKRAK oferuje zagraniczne wyjazdy szkoleniowe w okolice Bassano del Grappa. Posiadamy kontakty na miejscu pozwalające zorganizować szkolenie w jak najbardziej sprawny i przystępny sposób oraz ogromny zasób wiedzy o warunkach atmosferycznych i ich zmienności, którą pozyskaliśmy szkoląc w tym rejonie już od 1995 roku. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów szkolenie prowadzi dwóch instruktorów, na starcie i lądowisku. Od kilku lat współpracujemy podczas wyjazdów ze szkołą Beskid-Paragliding. Malownicze okolice masywu Montegrappy wspaniale nadają się do nauki wykorzystywania prądów termicznych oraz podstawowych zlotów. Miejsce to znane jest także z ciekawych terenów przelotowych, a pizzeria Antica Abazzia stojąca zaraz przy kempingu, jest podobno najlepszą w regionie. 

Rodzaje usług:

  • II ETAP - 1800 zł - 10 lotów szkolnych (przewyższenie 500-1200 m n.p.m), teoria, egzamin na ŚK* (płatny oddzielnie na konto ULC), transport
  • III ETAP - 1800 zł* - transport, opieka instruktorska, teoria (ukończenie kursu dopiero po wylataniu 20h)
  • PILOT - 1000 zł - transport

Co zawiera cena (II ETAP):

  • transport Szczyrk-Semonzo oraz kursy na startowiska (OPEL VIVARO 2.5 Klimatyzowany)
  • ubezpieczenie OC, KL
  • sprzęt (paralotnia, uprząż, kask, radio)
  • FLYCARD (lokalne pozwolenie na latanie)
  • opieka 2 instruktorów (teoria+praktyka)

Czego cena nie zawiera:

  • zakwaterowania (Camping Santa Felicita 8,5 euro / os)
  • wyżywienia (Restauracja Antica Abazzia ok. 10 euro / posiłek)
  • wyjazdów turystycznych w przypadku załamania pogody

W Praktyce:

  1. Aby zapisać się na szkolenie zarejestrować się i wykupić kurs TUTAJ
  2. Ilość miejsc ograniczona do 6/turnus.
  3. W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, numer dowodu osobistego, adres zamieszkania, oraz nr ŚK pilota paralotni lub ukończony Etap szkolenia w przypadku ucznia - pilota, jeśli potrzebny jest sprzęt, również wagę i wzrost
  4. Dzień wyjazdu, zwykle niedziela - zbiórka w Podolanach o 4.00 rano - 6.00 rano w Szczyrku.
  5. Poniedziałek-Piątek - wykonywanie lotów zgodnie z programem kursu.
  6. Piątek - egzaminy teoretyczny i praktyczny
  7. Sobota - Powrót

Sprawdź który termin Cię interesuje: KLIKNIJ TU!


 Ważne!!!

W opłacie podanej dla pilota ze świadectwem kwalifikacji nie jest zawarta opłata za opiekę instruktorską i szkolenie do Etapu III-go, czyli karty IPPI-IV. Posiadanie ŚK bez IPPI-IV /co wiąże się z min. 20-to godzinnym nalotem/ nie uprawnia we Włoszech do samodzielnego wykonywania lotów bez nadzoru instruktora. Tak więc, uczestnicy posiadający ŚK, a nie posiadający karty Para Pro IPPI-IV, wnoszą opłatę jak uczniowie piloci! Opłata 1000 zł dotyczy tylko posiadaczy IPPI-IV, ale oni wykonują loty samodzielnie na własną odpowiedzialność.

Więcej...
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak


Aktualności Aerokrak - RSS

Aktualności Aerokrak RSS