gototopgototop
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Instrukcja obsługi TOP-80

INSTRUKCJA OBSŁUGI NAPĘDU Firmy PER IL VOLO s.n.c. „MINIPLANE TOP-80”


WYBÓR SKRZYDŁA

Większość skrzydeł swobodnych nadaje się pod napęd.
Biorąc pod uwagę, iż pod wpływem ciągu silnika zmienia się kąt natarcia /zwiększa/, skrzydła przeznaczone do latania swobodnego zmieniają swoje właściwości. Następstwem zwiększenia kąta natarcia jest zmniejszenie prędkości postępowej paralotni. Wskazane jest używanie paralotni wyposażonych w trymery zmniejszające kąt natarcia. Do latania z napędem zalecane jest stosowanie paralotni z profilem samostatecznym. Rozmiar paralotni powinien być zgodny z zaleceniami producenta skrzydeł. Zbyt duża powierzchnia zmniejsza prędkość w locie i źle wpływa na sterowność.
Z powyższych względów należy używać skrzydeł z profilem samostatecznym, które mają lepsze osiągi od skrzydeł klasycznych, a także są bardziej bezpieczne w lataniu silnikowym.
Skrzydła rekomendowane:
Producent rekomenduje używanie skrzydeł specjalnie konstruowanych do latania z napędem np. firmy Dudek Paragliders www.dudek.eu

Ustawianie i dostosowanie długości sterówek

Latając z silnikiem na skrzydle do latania swobodnego musisz pamiętać o wydłużeniu sterówek o ok. 10-15 cm, ponieważ obniża się punkt podczepienia pilota. Ustawienie jest dobre, gdy możesz wygodnie trzymać ramiona bez zmiany profilu skrzydła poprzez zaciąganie sterówek.
Częstym widokiem na startowiskach są piloci, którzy nie przydłużyli sterówek, co skutkuje utrudnionym lub wręcz niemożliwym startem.
Może zaistnieć potrzeba zmiany linek sterowniczych na dłuższe, gdyż nie zawsze producent pozostawia rezerwę długości.

Pamiętaj by zabezpieczyć pozostałe wolne końce linek sterowniczych po zmianie długości.
Podczas startu mogą być one wciągnięte przez śmigło!

Ustawianie trymerów dla maksymalnej prędkości (odpuszczone) powoduje zmianę profilu. Przed pierwszym lotem na nieznanym Ci skrzydle zapoznaj się
z instrukcją obsługi.

image011


Zawsze rozkładaj napęd w pomieszczeniu, które daje możliwość swobodnego montażu (dł. ok. 5 m.)

Aby rozłożyć napęd do lotu postępuj zgodnie z Punktami
A, B, C, D, E

Aby złożyć napęd do transportu kolejność jest następująca
E D C B A

 

 

Montaż Operacje Demontaż
1 Załóż górne rurki kosza napędu „A” (te krótsze) w centralnej części stelaża. 11
2 Włóż złożone rurki (raggi) A w ramę, w pozycji nachylonej w stronę śmigła i zabezpiecz szbkozłączkami (lub śrubami w starszych modelach). 10
3

image013

Włóż w stelaż pręty elastyczne - (barra interna i barra esterna) w ilości 4 szt. - podtrzymujące, które uformują koło kosza osłony śmigła, sprawdzając czy każdy z nich został wsunięty do końca. Jeżeli nie wsuniesz prętów do końca może to doprowadzić do złamania pręta i uszkodzenia tulejek!
Pamiętaj, aby uważnie wkręcać rurki (raggi B) tak by nie uszkodzić ich gwintów. Tylko w idealnie liniowym ustawieniu mogą być wkręcane.

image015

 

image017

Poprawnie włożone pręty elastyczne powinny być dosunięte do oporu w tulejkach. Nie może być najmniejszego luzu.

image019

9

4

image020Wygnij elastyczne ramie i włóż do bazy stelarza “C”.

Aby poprawnie wykonać te czynności musisz znaleźć pozycje, która pozwoli ci na wygodną operowanie prętem osłony.

Aby wygiąć osłonę należy przytrzymać nogą podstawę (stelaż) kosza, w przeciwnym razie napęd może się przewrócić.

Aby wsunąć koniec pręta osłony w tulejkę w podstawie kosza musisz pomóc sobie łokciem, aby uzyskać właściwy kąt wprowadzenia w tulejkę.

Wszelkie rozwiązania siłowe są bezużyteczne, ponieważ pręt wchodzi tylko i wyłącznie pod odpowiednim katem.

Ostrzeżenie! Pamiętaj o przeznaczeniu wystarczającej ilości miejsca przy rozkładaniu.

image024

8
5

image026

 

Załóż i napręż pętlę siatki w punkcie D nakładając linkę naprężającą na kolek tak by taśma, do której przyszyta jest siatka dochodziła do rurki stelaża.

7
6 image028Włóż wsporniki B w odpowiednie łączniki image032zamontowane na prętach elastycznych osłony śmigła, przy siatce. Końcówki muszą wchodzić całkiem do łączników. Plastikowe łączniki są zaopatrzone w umieszczone w środku ząbki trzymające rurkę, dzięki czemu nie powinna się ona wyślizgiwać.

Do rozmontowania należy nacisnąć pomarańczowy pierścień łącznika, co uwolni rurkę z mechanizmu.
Aby zdemontować, należy pociągnąć za pomarańczowy pierścień łącznika

Na zdjęciu odpowiedni chwyt do wykonania tej czynność.
6
7

image034

 

Aby założyć linkę naprężającą siatkę - na rysunku koloru zielonego - postępuj zgodnie z rysunkiem.

5
8 Załóż rurki dystansujące uprząż do ramy, sprawdzając czy wszystkie taśmy przechodzą prawidłowo. Zablokuj jest specjalnymi szybkozłączkami. Są dwie pozycje: zewnętrzna przeznaczona dla bardziej solidnych pilotów, bardziej wysunięta, co daje wygodę siedzenia I sterowania oraz bliższa dla lżejszych pilotów, która jest wygodniejsza przy lądowaniu I starcie. Przy zmianach w ustawieniu rurek pamiętaj o ustawieniu taśm w zależności od pozycji. Sprawdź także instrukcje producenta skrzydła, co do podwieszenia. Właściwą pozycję dystansów ustawi ci Twój dealer lub serwisant. 4
9

image036

 

Zalóż nylonowe osłonki na dolna część osłony śmigła. Upewnij się, że osłonki idealnie przylegają do osłony, uważaj na wszelkie uszkodzenia. Jest to osłonka pozwalająca linkom podczas startu prawidłowo ślizgać się po koszu, co pozwala na prawidłowe postawienie oskrzydla.

3
10 Tankowanie. Ilość paliwa powinna być dostosowana do czasu lotu.. Kiedy będziesz chciał ściągnąć zbiornik paliwa pamiętaj o tym, aby zabezpieczyć rurkę zasysającą nie dopuszczając do zabrudzenia. Zanieczyszczenia mogą uszkodzić gaźnik i pompę paliwowa. Pamiętaj, aby zawsze zwracać uwagę na korek, po każdym tankowaniu należy go szczelnie zakręcić, system odpowietrzany jest w innym miejscu.Przy zakładaniu baku należy uważać na przewody paliwowe i umieścić je tak by były w jak największej odległości od rury wydechowej. Taśmę mocującą zbiornik zabezpiecz rzepem.Jeżeli będziesz chciał demontować i montowac system paliwowy skontaktuj się z dealerem, ponieważ każde nieszczelności mogą mieć ogromny wpływ na bezpieczeństwo lotu. 2
11 Załóż baterie na jej miejsce i podłącz do systemu. Od 2001 roku nie stosuje się elektrycznego rozruchu. 1
Montaż Operacje Demontaż


Ustawienie uprzęży

PSF system jest systemem autorskim skonstruowanym i produkowanym przez firmę PER IL VOLO

image038Po Lewej stronie:image039
Zielone części utrzymują napęd na plecach pilota.
Części czerwone mocują napęd oraz pilota do oskrzydła.
Czarne części są elementami stałymi kosza napęd.
Dobre podwieszenie gwarantuje dobre i aktywne sterowanie dla pilota.

Najlepszym sposobem na dobre ustawienie uprzęży jest podwieszenie się na ziemi i regulacja, która poprawi komfort lotu. Można to zrobić podwieszając się za dwa karabinki. Ustawienie jest głownie odczuwalne dla cięższych pilotów.
Zacznij od dopasowania taśm (C) ciągnąc za pętelkę (5)

image042 

Taśmy ramienne

Stojąc waga napędu musi opierać się tylko na zielonych taśmach (A) (patrz rys.poniżej), jeżeli są one zbyt ściągnięte mogą ograniczać ruchy.
Możliwe musi być przy tym włożenie siedziska do tylu tak by moc spokojnie startować a w czasie lotu siedzieć.
Dopasowanie następuje po pociągnięciu pętelek (1) i (2).

image044

 

Taśma piersiowa chroni przed wyśliźnięciem się z napędu podczas startu. Taśmy udowe - jeżeli ustawimy je zbyt luźno będziemy mogli lepiej biegać, ale pojawi się problem z wsiadaniem do uprzęży, natomiast, gdy będą zbyt mocno ściągnięte to bieg będzie utrudniony, lecz od razu po starcie będziemy siedzieć. Należy pamiętać o bezwzględnym zapięciu taśm!

image045

 

 

Punkt podwieszenia (4) i jego przedłużenie (B) musza być dopasowane do wagi pilota. Długość horyzontalna (C) pozwala na regulowanie małych wychyleń ciągu. Długość ta jest zależna od masy pilotaDystanse (D) dystansują taśmę piersiowa od pilota, co pomaga w łatwym ułożeniu się w uprzęży.

 

image047

 

Taśma piersiowa (E) zapina uprząż jak w lataniu swobodnymRegulacja klamry (6) pozwala kontrolować stabilność, musi być ona odpowiednio ściągnięta, aby nie było luzu. Taśma (F) przeciwdziała momentowi odśmigłowemu. Taśmy (7) i (8) winny być lekko naprężoneKlamra (7) może być ustawiana w locie.

Uprząż ustawiona jest dobrze gdy:

* W locie taśmy ramienne (A) oraz taśma je łącząca (2) są naprężone.
* Zadana z części uprzęży nie przeszkadza w swobodnym kontrolowaniu lot.
* Podczas wstawania taśma podwieszająca (B,C) nie jest naprężona

image049

Klamra, przy której znajduje się taśma musi być włożona od dołu tak by była zablokowana, tylko wtedy można ja skutecznie ściągać.

Zapinanie klamr

Przed uruchomieniem silnika

Uruchomienie silnika powinno odbywać się w wolnej przestrzeni najlepiej gdyby był to trawnik pozbawiony zanieczyszczeń, kurzu czy piasku ze względu na możliwość zanieczyszczenia gaźnika bądź także uszkodzenia Śmigla. Zanim uruchomisz silnik sprawdź wszystkie części uważając by każda była dobrze przymocowana. Polecamy stworzenie osobistej check listy, według której postępując zawsze będziemy pewni swojego bezpieczeństwa.
Sprawdź także czy nie ma żadnych elementów, które mogłyby blokować prawidłowe działanie silnika!

Przed startem

  • Sprawdź wszystkie taśmy oraz klamry zapinające, jeżeli będą poluzowane mogą wpaść w śmigło podczas lotu!
  • Sprawdź działanie silnika, poprzez naziemne uruchomienie i sprawdzenie mocy poprzez zwiększenie obrotów do maksimum manetką gazu. Jeżeli pojawi się jakikolwiek problem nie próbuj startować na uszkodzonym sprzęcie, niezwłocznie poinformuj o problemie dealera.
    Jeśli nie startujesz staraj się trzymać silnik na wolnych obrotach (śmigło stoi), ponieważ często podczas wywrotki nie ma możliwości jego wyłączenia.

Wyłączenie awaryjne

  • Zakręcenie rurki paliwowej (zabiera to ok. 2 min.)
  • Ręczne zatkanie wlotu powietrza do filtra.
  • Sprawdź wszystkie narażone na wibracje śruby, a w przypadku poluzowania dokręć. Okres sprawdzania: ok. 10h
  • Pamiętaj o sprawdzeniu siatki oraz obudowy napędu.
  • Sprawdź śmigło w poszukiwaniu uszkodzeń powłoki bądź uszczerbień.

Nie odpalaj silnika w pobliżu osób trzecich.
Przestrzegaj procedur lotniczych, zawsze przed uruchomieniem napędu krzycz “Od Śmigla”, bądź pewny ze w pobliżu ciebie nie znajdują się ludzie.
Pamiętaj, aby usunąć wszelkie przedmioty znajdujące się w zasięgu działania śmigła (ok. 2m), ponieważ mogą one być wciągnięte i wyrzucone z dużą prędkością w powietrze
Na pełnych obrotach krawędź śmigła osiąga ok. 600 km/h i wyrzuca powietrze z prędkością ok. 100 km/h. Poświęć szczególną uwagę wszelkim kawałkom podłoża, które napędzone pędem powietrza staja się pociskami i mogą wyrządzić krzywdę.

URUCHOMIENIE SILNIKA

Nigdy nie uruchamiaj silnika bez śmigła ponieważ:

  • Nie istnieje żądne urządzenie redukujące maksymalne obroty
  • Części zaprojektowane zostały do obciążeń stawianych przez śmigło
  • Zbyt duże obroty mogą uszkodzić silnik.

Trzymaj noga napęd przyparty do ziemi podczas uruchamiania!
Przed uruchomieniem bądź gotowy do redukcji obrotów, nigdy nie trzymaj ramy ręką, w której trzymasz manetkę! Zawsze trzymaj manetkę tak jak przedstawione to zostało na powyższym rysunku.

ABY URUCHOMIĆ SILNIK

Uruchomienie ręczne
Może być wykonane w 4 rożnych pozycjach:
1. Stojąc przodem do napędu, przytrzymywany noga
2. Siedząc w uprzęży
3. Stojąc w uprzęży
4. W locie.
Wyłączenie następuje poprzez wciśnięcie czerwonego przycisku na manetce. Stojący silnik powinien być przytrzymywany przez pilota aby zapobiec wywróceniu.Nigdy nie uruchamiaj silnika z maksymalnie ściśniętą manetką, pęd śmigła może być zbyt duży, przewrócić napęd i doprowadzić do poważnego wypadku.

Zapobieganie

Jeżeli silnik jest zalany, odpalenie może być trudne. Musisz wcisnąć manetkę gazu tak, aby maksymalnie otworzyć przepustnicę gazu. Ciągnąc za linkę rozrusznika doprowadzić do uruchomienia silnika. Po uruchomieniu natychmiast zwolnij gaz i pozwól silnikowi popracować na średnich obrotach. Po ok. minucie przeprowadź próbę silnika na maksymalnych obrotach.
Mieszanka paliwowa
Sugerujemy używanie oleju syntetycznego (np. castrol R2 bądź zamiennik) w stosunku 1:50 Gdybyś potrzebował zmienić olej, wybierz zamiennik o tych samych właściwościach. Pamiętaj, aby zachować czystość podczas mieszania. Według naszego doświadczenia najlepsze wyniki osiągane są na benzynie 97/98 oktanów.
Możesz używać także benzyny o mniejszej ilości oktanów, temperatura będzie w tym przypadku niższa. Pamiętaj, aby zawsze przed lotem przygotowywać świeża mieszankę, unikaj mieszania paliwa dużo wcześniej. Wskazane jest używanie metalowych zbiorników na benzynę, mogą być one także polietylenowe, ale nie nadają się do dłuższego przetrzymywania.

Przeglądy serwisowe

Czasookres Przegląd Wymiana
Przed i polotowy Wszystkie śrubki i elementy narażone na oddziaływanie wibracji.
Co 5 godzin

image062

Sprawdzenie śrub mocujących urządzenie rozruchowe

25 godzin
  • Siatka osłaniająca, śmigło oględziny
  • Czyszczenie instalacji paliwowej
  • Uszczelka tłumika
  • Sprawdzenie przerwy na świecy. Nie może być większa niż 0,6 mm
50 godzin
  • Wszystkie uszczelki
  • Zwęglone części gaźnika i silnika
  • Tłok
  • świeca zapłonowa
100 godzin Uszczelka walu korbowego
  • Łożysko sworznia tłoka
  • Pierścień tłoka
200 godzin Łożyska wału korbowego
  • Tłok kompletny
  • Uszczelniacze wału
Raz w roku nawet, gdy napęd nie był używany
  • Gaźnik, pompa paliwa, membrany gaźnika
  • Uszczelniacze wału korbowego
  • Wszystkie części plastikowe
Przewody paliwowe
Czasookres Przegląd Wymiana

Gdzie szkolimy?

Lotnisko Aeroklubu Krakowskiego EPKP

Szkoła Latania Rekreacyjnego AEROKRAK we współpracy z Aeroklubem Krakowskim korzysta z północnej części lotniska w Pobiedniku w zakresie wykonywania lotów paralotni oraz paralotni z napędem. Mapa ukazująca możliwe ustawienia wyciągarki stacjonarnej oraz strefę lotów PPG znajduje się pod wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa. Loty przy użyciu wyciągarki dwubębnowej organizowane są w przypadku szkoleń oraz w charakterze komercyjnym. Baza lotniskowa zapewnia dostęp do nowoczesnej sali wykładowej oraz sanitariatów. Dodatkowe informacje na temat lotniska znajdują się tutaj.

Uwaga: zajęcia w pierwszy dzień szkolenia odbywają się ZAWSZE w siedzibie szkoły AEROKRAK na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim i rozpoczynają o godzinie 9.00!

Bezpieczeństwo lotów:

  1. Loty napędowe odbywają się tylko i wyłącznie na północnej stronie lotniska z minimalną separacją 100 metrów od pasów startowych na mapie.
  2. Latanie napędowe jest możliwe tylko po uprzednim poinformowaniu osób funkcyjnych a w przypadku ich braku z aktualnie zasiadającym w wieży koordynatorem ruchu lotniskowego. Pilot chcący wykonywać loty na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego musi posiadać ważne uprawnienia oraz ubezpieczenie.
  3. Należy zachować szczególną ostrożność nie tylko podczas wykonywania czynności lotniczych lecz także podczas poruszania się po terenie lotniska.
  4. Dojazd do strefy lotów paralotniowych jest możliwy tylko drogą pokazaną na mapie. Jest to jednak obszar bezpośredniego wylotu z pasów startowych dlatego należy stosować zasadę pierwszeństwa startujących bądź lądujących statków powietrznych.
  5. Piloci napędowi mogą wykonywać loty podczas szkoleń podstawowych w taki sposób by nie zakłócać czynności szkoleniowych.
  6. Dla startów PPG i PPGG specjalnie został przygotowany obszar nr. 2, który jest znacznie obszerniejszych od pozostałych i zalecamy stosowanie tego obszaru.
  7. Po starcie z napędem należy przyjąć przepisową separację odległościową. W przypadku wykonywania treningu precyzyjnego na obszarze lotniska należy skonsultować miejsce ustawienia slalomu z organizatorem lotów.
  8. Samochody powinny znajdować się w wydzielonych miejscach, w razie wjazdu na płytę prosimy o zachowanie uwagi i nie sprawianie obsłudze problemów.
  9. Informacje na temat spotkań na stronie oraz pod telefonem: Szymon "Sajmon" Gajda 697625420, Leszek Mańkowski 501383275

 

Mapy poglądowe:

 

pobiednik

 

pobiednik22

 

ppobiednik5

AIP

Miejsce: Pobiednik Wielki koło Krakowa

Kod ICAO: EPKP

Współrzędne geograficzne: 50° 05′ 22.82” N, 020° 12′ 05.97” E

Klasa przestrzeni powietrznej: G, ATZ

Częstotliwość (Pobiednik Radio): 118.600 MHz

Elewacja: 198 m (651 ft)

Obsługiwany ruch: VFR

Światła podejścia: brak

Światła pasów startowych: możliwe włączenie po telefonicznym uzgodnieniu przylotu z jednodniowym wyprzedzeniem

Pas startowy: 090/270 HDG, 1000 na 100 m, pas trawiasty

Strefa ATZ: do 488 m (1601 ft)

Dostępne paliwo: brak

Dostępne oleje/smary: brak

Możliwość zahangarowania: brak

Możliwość zakotwiczenia: na płycie lotniska

 

GoogleMaps

Wyświetl większą mapę

Więcej...

Podstawy

Szkolenie paralotniowe opiera się o II etapy:

I ETAP - 1300 zł - podstawówka paralotniowa, teoria, nauka opanowania paralotni, 20 lotów za wyciągarką.

II ETAP - 900 zł - doskonalenie umiejętności do świadectwa kwalifikacji pilota paralotni, teoria, 10 lotów za wyciągarką.

II ETAP - 1999 zł - wyjazd zagraniczny w okolice Bassano del Grappa (Włochy), co najmniej 10 lotów z górskich startowisk, szkolenie kończy się sesją egzaminacyjną na  ŚK PGP.

PPG - od 800 zł - program szkolenia z napędem w zależności od poziomu zaawansowania pilota zakłada naukę obsługi napędu, starty i lądowania oraz nalot w obecności istruktora około 10 godzin.

SPRAWDŹ TAKŻE: CENNIK TERMINY ZGŁOSZENIE

Szkolenia przeznaczone są dla wszystkich spełniających warunki:

  • ukończone 18 lat, lub  15 lat i zgoda prawnych opiekunów na uprawianie paralotniarstwa
  • posiadanie ważnego dowodu osobistego
  • wykształcenie co najmniej podstawowej
  • wpłata zaliczki w postaci 20% ceny szkolenia na konto szkoły

Miejsca szkoleń:

Siedziba szkoły AEROKRAK na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim. W pierwszy dzień kursu zajęcia rozpoczynaja się o godzinie 9.00

  • Pobiednik Wielki k. Krakowa - Lotnisko Aeroklubu Krakowskiego - zajęcia praktyczne i loty (WIĘCEJ)
  • Bassano del Grappa (Włochy) - Montegrappa AirPark (WIĘCEJ)

Zakwaterowanie

  • kwatery agroturystyczne - ok. 15 min od lotniska (25-35 zł).
  • Schronisko młodzieżowe przy Obserwatorium Astronomicznym w Niepołomicach oferuje komfortowe zakwaterowanie w domkach z łazienkami. Cena tylko 30 zł/doba. Odległość od lotniska w Pobiedniku Wielkim tylko 6 km. Telefon 505 945 309
  • namiot na lotnisku 
  • posiłki - 300 metrów od lotniska mamy zaprzyjaźniony zajazd, na lotnisku jest też stacja benzynowa

Oczywiście powyższe plany zależą głównie od pogody, ale na to nie mamy już wpływu!

Instruktorami szkolenia są Leszek Mańkowski i Szymon Gajda.

Więcej...

I, II, III Etap szkolenia

Co czeka Cię w naszej szkole paralotniowej? Jak przebiega proces szkolenia? Zobacz też w zakładce terminy szkoleń!

Zajęcia rozpoczynają się przeważnie w poniedziałek, w siedzibie Szkoły w Pobiedniku Wielkim,  wykładem z zasad lotu – wszak przyszły pilot wiedzieć musi jak „toto” lata. Po wykładzie rozpoczyna się część praktyczna zajęć, przeprowadzana na łące w czasie której uczymy obsługi paralotni oraz startu. Rozpoczyna się ona od rozłożenia sprzętu i przygotowania paralotni do lotu.

Więcej...

Szkolenie PPG

Szkolenie z napędem PPG prowadzi instr. Szymon Gajda i Leszek Mańkowski

Szkolenie prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego

Korzystając z doświadczenia, posiadamy bardzo dobre rozeznanie szybko rozwijającego się rynku napędów PPG w Polsce. Mogą państwo liczyć na rady związane z zakupem sprzętu, a dzięki szerokim kontaktom możemy zaoferować sprzęt najlepszych marek w branży. Firmy, które reprezentujemy, podobnie jak my, pragną zapewnić klientowi maksymalny poziom zadowolenia.

Napędy PPG:

  • Per il Volo Miniplane TOP 80 ABM oraz PSF
  • Techno Fly

Paralotnie PPG:

  • Dudek Paragliders NEMO 2 i Nemo XX
  • Dudek Paragliders UNIWERSAL
  • Dudek Paragliders NUCLEON

Wymagania: ukończony I-szy Etap szkolenia paralotniowego za wyciągarką lub przeszkolenie “H”.

Więcej...

Wyjazdy zagraniczne

Aktualnie, ze względów niezależnych nie organizujemy wyjazdów zagranicznych aż do odwołania!

 

Szkoła Latania Rekreacyjnego AEROKRAK oferuje zagraniczne wyjazdy szkoleniowe w okolice Bassano del Grappa. Posiadamy kontakty na miejscu pozwalające zorganizować szkolenie w jak najbardziej sprawny i przystępny sposób oraz ogromny zasób wiedzy o warunkach atmosferycznych i ich zmienności, którą pozyskaliśmy szkoląc w tym rejonie już od 1995 roku. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów szkolenie prowadzi dwóch instruktorów, na starcie i lądowisku. Od kilku lat współpracujemy podczas wyjazdów ze szkołą Beskid-Paragliding. Malownicze okolice masywu Montegrappy wspaniale nadają się do nauki wykorzystywania prądów termicznych oraz podstawowych zlotów. Miejsce to znane jest także z ciekawych terenów przelotowych, a pizzeria Antica Abazzia stojąca zaraz przy kempingu, jest podobno najlepszą w regionie. 

Rodzaje usług:

  • II ETAP - 1800 zł - 10 lotów szkolnych (przewyższenie 500-1200 m n.p.m), teoria, egzamin na ŚK* (płatny oddzielnie na konto ULC), transport
  • III ETAP - 1800 zł* - transport, opieka instruktorska, teoria (ukończenie kursu dopiero po wylataniu 20h)
  • PILOT - 1000 zł - transport

Co zawiera cena (II ETAP):

  • transport Szczyrk-Semonzo oraz kursy na startowiska (OPEL VIVARO 2.5 Klimatyzowany)
  • ubezpieczenie OC, KL
  • sprzęt (paralotnia, uprząż, kask, radio)
  • FLYCARD (lokalne pozwolenie na latanie)
  • opieka 2 instruktorów (teoria+praktyka)

Czego cena nie zawiera:

  • zakwaterowania (Camping Santa Felicita 8,5 euro / os)
  • wyżywienia (Restauracja Antica Abazzia ok. 10 euro / posiłek)
  • wyjazdów turystycznych w przypadku załamania pogody

W Praktyce:

  1. Aby zapisać się na szkolenie zarejestrować się i wykupić kurs TUTAJ
  2. Ilość miejsc ograniczona do 6/turnus.
  3. W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, numer dowodu osobistego, adres zamieszkania, oraz nr ŚK pilota paralotni lub ukończony Etap szkolenia w przypadku ucznia - pilota, jeśli potrzebny jest sprzęt, również wagę i wzrost
  4. Dzień wyjazdu, zwykle niedziela - zbiórka w Podolanach o 4.00 rano - 6.00 rano w Szczyrku.
  5. Poniedziałek-Piątek - wykonywanie lotów zgodnie z programem kursu.
  6. Piątek - egzaminy teoretyczny i praktyczny
  7. Sobota - Powrót

Sprawdź który termin Cię interesuje: KLIKNIJ TU!


 Ważne!!!

W opłacie podanej dla pilota ze świadectwem kwalifikacji nie jest zawarta opłata za opiekę instruktorską i szkolenie do Etapu III-go, czyli karty IPPI-IV. Posiadanie ŚK bez IPPI-IV /co wiąże się z min. 20-to godzinnym nalotem/ nie uprawnia we Włoszech do samodzielnego wykonywania lotów bez nadzoru instruktora. Tak więc, uczestnicy posiadający ŚK, a nie posiadający karty Para Pro IPPI-IV, wnoszą opłatę jak uczniowie piloci! Opłata 1000 zł dotyczy tylko posiadaczy IPPI-IV, ale oni wykonują loty samodzielnie na własną odpowiedzialność.

Więcej...
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak


Aktualności Aerokrak - RSS

Aktualności Aerokrak RSS